Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 6

6. Klubokawiarnia Obywatelska


Opis projektu

Projekt pod nazwa Klubokawiarnia Obywatelska zakłada utworzenie miejsca spotkań dyskusji i wydarzeń artystycznych , kulturalnych ,wykładów ,warsztatów oraz wieczorów autorskich .
Będzie się wyróżniał swoja stylistyka oraz sposobem funkcjonowania .
Ma to być miejsce otwarte  dla każdego obywatela naszego miasta - każdy może tam zaistnieć ,przedstawić swoje pomysły osiągnięcia oraz zorganizować spotkanie które będzie miało znaczenie jako incjatywa społeczna reklamująca nasze Miasto .
Kawiarnia miała by pełnić funkcję gastronomiczną umożliwiająca stworzenie atmosfery przyjaznej obywatelom jako miejsce relaksu i umożliwiającej spotkania z innymi mieszkańcami .

Miejsce dostępne dla wszystkich którzy chcieli by zorganizować spotkania.Dostępne dla wszelkich incjatyw lokalnej społeczności -grup nieformalnych ,towarzyskich stowarzyszeń czy organizacji .
Projekt zakłada zorganizowanie miejsca spotkań, gdzie mieszkańcy  mogliby nawiązywać i pogłębiać swoje relacje z innymi mieszkańcami. jak również gośćmi -osobistościami z  świata kultury sztuki i mediów -odwiedzającymi nasze miasto Na odwiedzających zawsze czekałaby gorąca herbata i kawa, przy której miło można byłoby spędzić czas. W miejscu spotkań dostępne będą gry planszowe, komputer z dostępem do Internetu oraz prasa codzienna i tygodniki do poczytania. Opiekę nad miejscem sprawować będzie zatrudniony opiekun lub osoba która zechce poprowadzić te miejsce jako lokal usługowy z zaznaczeniem miejsca uzyteczności społecznej a nie własnego lokalu gastronomicznego . Miejsce otwarte będzie dla ludzi w każdym wieku, co dodatkowo może budować relacje międzypokoleniowe. Ponadto zorganizowany będzie odosobniony kącik dziecięcy, który w ustalonych godzinach będzie udostępniony dla najmłodszych.Tak aby rodzice mogli również brać czynny udział w relacjach z mieszkańcami  .


Zadanie to powinno być realizowane na zasadzie powierzenia Zadania Publicznego do realizacji Organizacjom Pozarządowym. Wybrana Organizacja powinna prowadzić działania na rzecz wspomagania i rozwoju społeczności lokalnych oraz przeciwdziałania degradacji społecznej. Celem była by budowa więzi sąsiedzkich w tym międzypokoleniowych, aktywizacja mieszkańców, udostępnienie przestrzeni do działań społecznych na rzecz mieszkańców.

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.Część składowaŁączny koszt
1zakup ekspresu do kawy i czajnika bezprzewodowego3 500 zł
2wynajem lokalu 14 000 zł
3herbata i kawa dostępna dla mieszkańców w miejscu spotkań4 000 zł
4wyposażenie lokalu w potrzebne meble adaptacja lokalu do potrzeb miejsca spotkań, zakup sof, krzeseł, foteli, stolików, biurka, szafek20 000 zł
5internet abonament na jeden rok + Router WiFi 1 200 zł
6prasa codzienna i tygodniowa dostępna w miejscu spotkań regularna prenumerata różnorodnych pism 3 000 zł
7opiekun lokalu Otwarty konkurs ofert na prowadzenie lokalu85 000 zł
8kącik dziecięcy zabawki,meble, wykładzina 2 000 zł
9remont/adaptacja lokalu Przystosowanie lokalu na potrzeby miejsca spotkań, udogodnienia dla osób niepoełnosprawnych 80 000 zł
10zakup komputera do dyspozycji mieszkańców komputer przenośny drukarka 4 500 zł
Łącznie: 217 200 zł

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

a) zbyt wysoki (zgodnie z § 5 ust. 7 Regulaminu funkcjonowania Łukowskiego Budżetu Obywatelskiego) koszt utrzymania projektu w przyszłości wynikający m.in. z  konieczności zatrudnienia osoby na stanowisku opiekuna lokalu, która generowałaby znaczne koszty w latach kolejnych. Pod wątpliwość został poddany też fakt, kto (tj. jaki podmiot) miałby zatrudnić ww. opiekuna, na jakich kryteriach, zasadach i jakie kwalifikacje miałaby mieć ww. osoba;
b) wątpliwość zgodności projektu z katalogiem zadań własnych Miasta - tj. prowadzenia przez Miasto bądź miejską jednostkę organizacyjną usług świadczonych na co dzień przez podmioty prywatne, organizacje pozarządowe, itp.;
c) budzące wątpliwość prowadzenie ewentualnej działalności gospodarczej, polegającej na świadczeniu usług gastronomicznych w ramach realizacji projektu;
d) funkcjonowanie podobnych obiektów na terenie miasta (zarówno komercyjnych, jak i oferty miejskich jednostek organizacyjnych, np. kawiarenki w Łukowskim Ośrodku Kultury, czy Lokalnego Centrum Animacji Społecznej na terenie Kompleksu rekreacyjno-wypoczynkowego „Zimna Woda”, w których istnieje możliwość organizacji spotkań przez i dla mieszkańców);
e) niedoszacowanie kosztów remontu/adaptacji lokalu do aktualnych cen rynkowych tego typu usług i zadań, uwzględniających również zastosowanie udogodnień dla m.in. osób niepełnosprawnych. Kwota 80 000 zł z dalej idącego projektu nie pozwoli zdaniem członków Zespołu wykonanie pełnych prac;
f) niedoszacowanie kosztów wyposażenia lokalu m.in. w meble i urządzenia umożliwiające świadczenie oferty zgodnej z oczekiwaniami Wnioskodawców. Po analizie cen rynkowych wskazano, iż koszt remontu/adaptacji lokalu i zakupu niezbędnego wyposażenia wyniesie min. 150 000 zł;
g) brak odpowiedniego lokalu spełniającego wymagania wnioskodawców, będącego w zasobach Miasta Łuków.

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Klubokawiarnia Obywatelska

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 206/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Urząd Miasta Łuków przedstawia następujące informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych klientów:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Łuków z siedzibą w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17 reprezentowany przez Burmistrza Łukowa p. Piotra Płudowskiego.
  2. Inspektorem Ochrony Danych jest Łukasz Kuśmierczak, adres e-mail: iod@um.lukow.pl, zastępcą Inspektora Ochrony Danych jest Monika Krasuska-Sulej, adres e-mail: iod@um.lukow.pl.
  3. Biorąc pod uwagę wskazaną poniżej podstawę prawną dane osobowe przetwarzane będą w celu: - wypełniania obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa - art. 6 ust. 1 lit. c  Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, - realizacji prawnie uzasadnionego interesu Urzędu Miasta Łuków polegającego na ewentualnym dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami - art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane do następujących podmiotów: operatorom pocztowym i kurierom, firmom dostarczającym oprogramowanie elektroniczne do realizacji zadania publicznego, firmy obsługującej pocztę elektroniczną, uprawnionym organom państwowym i publicznym, bankom.
  5. Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia roszczeń.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji zadania publicznego na rzecz klienta usług. W przypadku niepodania przez klienta danych osobowych Urząd Miasta Łuków nie będzie mógł świadczyć usług Klientowi.